28 Ekim 2010

Bayram Geldi Anne

Bayram geldi anne, martılarla geldi
Kıştı, soğuktu, akşamdı, üşüyordum ve yağıyordu
Tüm neşesiyle, sıcaklığıyla geldi.
Cendere misali Haliç’e akan yaşlarım

Anlatır beni martılara, duyarım
Bir tutam su, kucak dolusu lokma peşinde
Allanırım, pullanırım, kahrolurum; ağlarım.
Daha unutmadım erken kalktığımı,
Bu yolun yolcusu gibi yola koyulduğumu,
Yürüdüm, durmadım, yoruldum, usandım
Bir bezginliğe tutuldum, sayıkladım.
Çocukluğumun parlak ayakkabıları,
Gençliğimin tehlikeli aşkları,
Delikanlılığın sorumlulukları,
Yetişkinliğin pişmanlıkları…
Bayram geldi anne, uçurtmalar uçuyor
Gökyüzünden seller akıyor,
Camlarda parmak izleri,
Gözlerim perdeleri aralıyor.
Havada bulanıklık gündüzü örtmekte,
Bask sarıl bana diyen kız gülmekte,
Okulun kapısında ıslak oğlan titremekte
Bahçede sıraya geçmiş çocuklar bayramı seyretmekte
Hasan SARI

Hiç yorum yok: